ASBIS OBJAVLJUJE REZULTATE ZA 2006. GODINU
ASBISc Enterprises Plc“ (‘ASBIS’ ili
‘Grupa’), vodeći distributer kompjuterskih komponenata na visoko rastućim
tržištima Centralne i Istočne Evrope i bivšeg Sovjetskog Saveza ,
objavljuje ostvarene rezultate za prethodnu poslovnu godinu, nakon svog
izlistavanja na Londonskoj berzi hartija od vrednosti – AIM, oktobra 2006.
godine. ASBIS je završio godinu uspešnog trgovanja koja se završava
31. decembra 2006., sa prihodima na rekordnom nivou, a koji su
prevazišli iznos od US$1 milijarde. Kao rezultat, profit za tu
godinu je nešto iznad tržišnih očekivanja i predviđanja
analitičara. ‘Gledajući unapred, fokusirali smo se na unapređivanje
miksa proizvoda koji su prodati u odnosu na izgradnju marže prema tesno
kontrolisanoj troškovnoj osnovici. Iako očekujemo da će tržišta na
kojima poslujemo ostati konkurentna i podložna pritiscima cena, očekujemo
da budemo u mogućnosti da nastavimo rast tržišnog učešća koje smo
ostvarili tokom poslednje finansijske godine. Takođe očekujemo
da održimo svoju vodeću tržišnu poziciju na osnovu snage naše postojeće
infrastrukture, naših kapaciteta za isporuku i naše sposobnosti da brzo
uvedemo nove proizvode i usluge – uključujući inovativne on-lajn servise –
u našu rastuću bazu klijenata. ‘Tržišta na kojima mi poslujemo su snažna i
rastu, ali su i dalje značajno nerazvijena, što Grupi ostavlja
stimulativne mogućnosti za razvoj. Sa fokusom na radu u cilju
uvećanja profitabilnosti, godinu pred nama sagledavamo sa
samopouzdanjem.’
2006
2005
US$
US$
Bivši Sovjetski Savez
491.246.643
453.459.232 Istočna Evropa
342.540.983
313.126.344 Zapadna Evropa
88.783.690
84.898.710 Bliski Istok i Afrika
68.656.262
54.865.258 Druga tržišta
17.567.019
24.039.738 Ukupan prihod
1.008.794.597
930.389.282
Na geografskom tržištu Istočne Evrope, ogranak „ASBIS
Enterprises’ Southeastern Europe“ se približio prošle godine prodajnom
iznosu od US$101 miliona godišnje —što je uvećanje od 35
% u odnosu na US$ 75 miliona prethodne godine. Dvocifreni rast
znači da se ASBIS’ SEE ogranak širi tri put brže od ukupnog
poslovanja Asbis-a. Region Jugoistočne Evrope pokriva kancelarije u
Bugarskoj, Hrvatskoj, Rumuniji, Srbiji i Sloveniji. Kupci iz drugih
zemalja u regionu sa brzim rastom – Bosne i Hercegovine, BJR
Makedonije i Albanije –trenutno dobijaju podršku od postojećih
kancelarija u regionu. Postignuti rast prihoda je podržan kontinuirano
jakim odnosom Grupe sa njenom bazom dobavljača, uključujući vodeće
industrijske proizvođače, kao što su to Intel, AMD, Hitachi,
Seagatet, Samsung, i dodavanjem novih dobavljača širom ključnih
geografskih tržišta. Sem toga, kako je prethodno najavljeno, Grupa
je iskusila ohrabrujući rast procentualne prodaje, koji je postignut od
njene dve povećane marže za linije sopstvenih brend-proizvoda,
Prestigio (ravni panel monitori i LCD tehnologije) i Canyon
(potrošačke elektronske periferalije i pomagala). Jedan od ključnih kontinuiranih trendova na tržištu Grupe
je pritisak na formiranje cena, naročito za potrošačku opremu, tamo
gde su marže Grupe održane prvenstveno uvođenjem novih proizvoda i
unapređenjem tehnologije. Grupa je uspela da održi svoje marže, pa
čak i da ih uveća. To je rezultat kontinuiranog usavršavanja
proizvodnog miksa i ulaganja u proizvode sa privatnim oznakama.
Tokom 2006. godine je došlo do povećanja jedinične prodaje od
nekih 40%, za više od 16 miliona SKU-a. Sem toga,
značajno je da se proporcija prodaje sa većom maržom za sopstvene brend
proizvode takođe uvećala za približno 20% na nivou prethodne
godine. O ASBIS-u „ASBISc Enterprises PLC“, je osnovan 1995.
godine i nalazi se na Kipru. Preduzeće je specijalizovano za
distribuciju IT komponenata, blokova i periferija iz 31 skladišta u
19 zemalja širom Centralno-Istočne Evrope, Baltičkih
država, bivšeg Sovjetskog Saveza, Bliskog Istoka i Severne Afrike.
Preko centralizovanog sistema nabavke ASBIS
Grupa kupuje od vodećih svetskih proizvođača kao što su Intel,
Seagate, Hitachi i Samsung. Postoje četiri glavna distributivna centra,
locirana u Češkoj Republici, Holandiji, Finskoj i UAE (Dubaiju),
odakle se proizvodi distribuiraju kako za poslovanje unutar zemlje tako
i direktno kupcima. Grupa kombinuje međunarodno iskustvo korporativnog
upravljanja i lokalnu ekspertizu svojih kancelarija u svakoj zemlji u
kojoj posluje ponaosob. Intimno poznavanje Istočne
Evrope i njenih brojnih kultura, jezika i poreskih pravila su omogućili
Grupi da zauzme primarnu poziciju u ovom regionu i takođe su joj
omogućili da brzo i na troškovno efikasan način izvrši prodor na
tržišta u nastanku u EMEA regionu. Kao rezultat, Grupa
je sada jedan od najvećih distributera IT komponenata u
Istočnoj Evropi i jedino preduzeće sposobno da distribuira u ogroman
broj zemalja u Istočnoj Evropi. Grupa predstavlja jednog od 3
vrhunska distributera u EMEA regionu za komponente kao što su
HDD i CPU-ovi. Veličina poslovanja Grupe znači da je Grupa
sposobna da prenese značajnu vrednost na svoj kanal za kupovinu. ASBIS ima
više od 700 službenika, preko 16000 kupaca i godišnje prihode na rekordnom
nivou, veće od US$ 1 milijarde (2006 godine.). www.asbis.com
Sergei Kostevitch, CEO i Predsednik ASBIS-a, je ovo
prokomentarisao: ‘Vrlo smo srećni što možemo da objavimo ove
rekordne rezultate po prvi put kao preduzeće izlistano na berzi i
očekujemo unapređivanje naše strategije razvijajanja ključnog
distributivnog poslovanja, uporedo sa našim sopstvenim brendom i „white
lebel“ (ne brendiranim) proizvodima.“
Za dvanaest meseci do 31. decembra 2006,
Grupa je prijavila prihod od 8,3% za period prethodne godine od
US$1,01 milijarde (2005: US$930,39 miliona); profit iz poslovanja 30,1% od
US$16,08 miliona (2005: US$12,30 miliona); profit pre oporezivanja 36,9%,
to jest US$12,76 miliona (2005: US$9,32 miliona); i osnovnu zaradu po
akciji iz kontinuiranog poslovanja 13,9%, ili 19,7 centi
(2005: 17,3 centa). Grupa je zadržala svoju jaku gotovinsku poziciju
sa ukupnom gotovinom i ekvivalentima na dan 31. decembra 2006.
od US$13,25 miliona, nešto iznad ukupnog iznosa na kraju prethodne godine,
na dan 31. decembra 2005, od US$12,18 miliona.
Grupa posluje u pojedinačnom segmentu
distribucije IT komponenata u brojnim geografskim
regionima. Prodaja Grupe po geografskim tržištima: