ASBISc Enterprises uz obeležavanje 12 godina, objavio je ostvarenje impresivnih rezultata u Q3
ASBIS grupa proslavila je 12 godina od inkorporacije na Kipru 9. novembra 1995. godine. Nakon nekoliko godina stabilnog rasta kompanija je ponovo objavila snažne finansijske rezultate. Ovu objavu pratilo je i uspešno izlistavanje kompanije na Berzi u Varsavi 30. oktobra 2007. godine.
Na osnovu finansijskog izveštaja
koji je danas objavljen, tokom tri meseca – od 1. jula do 30. septembra 2007.
godine, Grupa je ostvarila znacajan rast prihoda. Prihod Grupe povećao se na
U.S. $933 milliona za devet meseci zaključno sa 30.septmebrom 2007. sa
U.S. $667 miliona za devet meseci do 30 septembra 2006. godine, što predstavlja
povećanje od 39.9 procenata, dok se net profit (nakon oporezivanja) Grupe
povećao na $9.3 miliona za devet meseci do 30.septembra
2007. godine sa U.S. $4.9 miliona za devet meseci do 30. septembra 2006. godine
što predstavlja rast od 89.9 procenata.
Siarhei Kostevitch , Chief Executive ASBIS-a, istakao je:
‘Zadovoljni smo i ponosni što smo u mogućnosti da objavimo ovakve rezultate, a koji proističu iz progresivne strategije i razvoja distributivnog poslovanja pored naših sopstvenih brendova i gotovih proizvoda. Ovaj rast je rezultat napornog rada i posvećenosti menadžmenta, a kompanija je uspela i da poveća fondove sa varsavske berze, što će nastaviti trend povećanjem vrednosti vlasnika deonica. ‘.
Skoro sve proizvodne linije Grupe zabeležile su rast kako u prodatoj količini tako i u ostvarenom prihodu. Najznačajniji faktor rasta bila je prodaja softverskih licenci kroz sve zemlje u kojima Grupa posluje. Ovo je povezano sa preduzetim koracima od strane Vlada pojedinih zemalja na promovisanju upotrebe softvera iz legalnih izvora.
Drugi važan faktor povećanja prihoda bilo je proširenje portfolia tzv. ‘A-branded’ laptop računarima u nekoliko zemalja u kojima Grupa posluje. Posebno, Grupa je obezbedila distributivni ugovor sa kompanijom Dell u zemljama kao što su Rusija, Ujedinjeni Arapski Emirati i druge zemlje. Ovo je imalo snažan uticaj na prosečnu prodajnu cenu proizvoda Grupe (jer laptop računari su visokovredni proizvodi) i, uz povećanje količine, značajno su doprineli povećanju prihoda.
Prodaja Toshiba laptop računara se povećala, što je Grupi omogućilo vodeću poziciju u laptop segmentu u svim zemljama u kojima je dozvoljena prodaja Toshiba notebook računara. Snažna tražnja u zemljama bivšeg Sovjetskog Saveza, kao centralne i istočne evrope dodatno je povećalo prihod Grupe.
Stabilizacija cena (CPU -central processing units, i HDD- hard disk uređaja) i uobičajeno povećanje tražnje u Septembru takođe je doprinelo snažnom rastu prodaje tokom kvartala koji se završio 30. septembra 200.7 godine.
Cenovni rat između dva najveća CPU proizvođača (Intel i AMD) je završen i uvođenje novih tehnologija od strane oba ova vendora su takođe doprineli povećanju prosečne prodajne cene (‘ASP’) ovih proizvoda, što je takođe doprinelo povećanju prihoda.
Poboljšani prodajni miks doveo je do povećanja ukupnog
bruto profita Grupe, koji se povećao za 42 procenta u poređenju sa odgovarajućim
periodom 2006. godine. Ovo je ostvareno kao rezultat mogućnosti Grupe
da povoljša prodajni portfolio i pronađe balans u prodaji gototovih
proizvoda (uključujući laptop računare) i sopstvenih brendova Prestigio i Canyon u svih zemljama u kojima Grupa
posluje.
Neto profit (nakon oporezivanja) povećao se na $9.3 miliona za devet meseci zaključno sa 30. septembrom 2007. godine sa U.S. $4.9 miliona za devet meseci zaključno sa 30.septembrom 2006. godine, što predstavlja povećanje od 89.9 procenata. Rast neto profita se očekivao usled povećanja prihoda, jer je većina troškova Grupe fiksna, pa rast prihoda uslovljava rast net profita. .